– Loyalty har hjulpet oss å etablere en salgsfabrikk i verdensklasse
LeadX har skapt et konsept for salg tilpasset framtiden. Med salgsmaskinen Loyalty har vært med å bygge opp, er selskapet klar for å ta verden med storm.

– I samarbeid med Loyalty har vi etablert en salgsfabrikk i verdensklasse, som er grunnlaget for å femdoble veksten vår i år og de neste årene. Loyalty har hjulpet oss å forme den prosessen. Vi har fabrikken, nå trenger vi bare drivstoffet, sier gründer og konsernsjef Tom Aas i LeadX.
LeadX jobber med en ny vei når det gjelder salgs- og markedsføring. Istedenfor å gå via tradisjonelle salgs- og markedsavdelinger har de opprettet en app som heter LeadX360.
Appen fungerer som en kommunikasjonsplattform som hele bedriften kan ta i bruk i jakten på potensielle kunder, såkalte leads.
– Appen er basert på erfaringer fra sosiale medier. Det man har lært i den digitale økonomien, er at jo mer man er knyttet sammen, dess lavere er terskelen for å komme i kontakt med hverandre. LeadX360 involverer alle i selskapet ditt og rundt det, og bygger på nettverket til den enkelte medarbeider, forklarer Aas.
- Vil du holde deg oppdatert på møtebooking og salg? Meld deg på nyhetsbrevet vårt her!
Utnytte nettverkene til det fulle
LeadX360 kommuniserer med kunden fra flere hold, og der behovet er størst. Det gir flere leads av høy kvalitet og gjør salgssyklusen kortere. Istedenfor en mer pågående type salg, fungerer det ifølge Aas som en service der kunden blir sett og hørt.
– Det skaper en selgende organisasjon med en sterk salgskultur og glade ansatte, der alle kan fange opp et lead.
Aas refererer til en rapport fra Business Review 2020 der næringsledere rundt om i verden ble spurt om deres strategi i økosystem-økonomien.
– De selskapene som vokser raskest og er mest verdifulle på børs, som Apple, Google og Amazon, er flinke til å jobbe med nettverkene sine. Det er en vinn-vinn-relasjon i alle retninger, til og med konkurrenter kan få utbytte av det, sier Aas.

Inspirerende å jobbe med
Bedriften LeadX ble opprettet i 2018 og hadde sine første betalende kunder i januar 2020. Hovedkontoret ligger i Oslo, men selskapet har et internasjonalt team bestående av 24 medarbeidere i Sverige, Danmark, Nederland og India.
Samarbeidet med Loyalty startet i 2021, og Aas, som har jobbet med salg i over 20 år, er veldig fornøyd med hjelpen de har fått så langt.
– Det er en utrolig fin energi i Loyalty, det er bra folk som det er lett og inspirerende å jobbe med på alle nivåer.
Forstår kundens verden og behov
Loyalty har hjulpet til med møtebooking, salgsprosess, rekruttering av nye medarbeidere, salgsopplæring, i tillegg til at Loyalty har investert økonomisk i LeadX.
– Loyalty har en høy kompetanse når det gjelder salg og kompleksiteten med salg. De forstår kundens verden og behov, og hvordan det fungerer når man har interessen hos en kunde. Det er ikke bare å pushe et produkt.
Nå er over 15 000 lisenser solgt og LeadX har fått avtale med blant annet Salesforce og SuperOffice om å bli integrert med deres systemer.
Målet er å femdoble omsetningen i år, og hvert år fram til 2024.
– Loyalty hjelper oss å skape salgsmaskinen slik at vi kan håndtere massesalg, sier Tom Aas.
- Vi jobber alltid for å levere den beste løsningen til kundene våre. Ta kontakt for en uforpliktende prat om hva vi kan tilby deg!