5 på kontoret hos Loyalty 

Vi tok en prat med fem ansatte om hvordan det er å jobbe innen salg og kundeservice.  

Kunne du tenke deg en karriere innen salg og kundeservice, som du kan ta med deg videre ut i arbeidslivet? 

Hos oss i Loyalty kan du lære deg salg i et ungt og sosialt arbeidsmiljø. Du får også muligheten til å delta på salgsskole, karriereprogram og lederprogram som vi holder internt — kunnskap og lærdom som kan komme godt med i mange ulike bransjer. 

Men hvordan er det egentlig å jobbe hos oss i Loyalty? Vi tok en prat med fem av de som jobber hos oss for å høre hvordan arbeidsdagen deres ser ut og hvordan de har det på jobb. 

Vi har flere ledige stillinger!  Registrer deg her  

Nils Herman Stray (23), teamleder 

Startet i Loyalty i mars 2017 som salgskonsulent for Get. 

Hvordan havnet du i Loyalty? 

– Jeg fikk høre om Loyalty av en kamerat som jobbet her. Jeg ville ha et pauseår mellom to studier, og har blitt her siden. Jeg startet som salgskonsulent og ble teamleder for halvannet år siden. 

Hvordan ser en typisk arbeidsdag ut for deg? 

– Den er veldig variert, som er noe av det jeg liker best med arbeidsdagen min. Hovedoppgavene min er å følge opp de ansatte og sørge for at de har det fint på jobb, følge opp kunder og sørge for at vi leverer det vi skal innen gitte KPI-er. 

Hva er det beste med å jobbe her? 

– Du vet aldri hva dagen bringer, og det er alltid noe nytt som skjer rundt neste sving. Det er alltid action og ting som må løses — det er det kuleste med å jobbe her. Jeg har det veldig gøy på jobb, og innimellom slagene finner vi på mye gøy sammen. Det er en veldig sosial arbeidsplass. 

Hvilke erfaringer tar du med deg herfra videre i arbeidslivet? 

– Ledererfaring. Den er gull verdt, og vil være et stort konkurransefortrinn for meg senere. Jeg har også blitt god til å lese og forstå ulike mennesker og det å skape trygghet og stabilitet. 

Hvor tror du at du er om 10 år? 

– Oi, det er langt fram i tid. Om 10 år er drømmen min å drive eget selskap, eller sitte i ledergruppen i Loyalty. 

Younes Hichour (22), kundeservicemedarbeider 

Startet i Loyalty i august 2019 som kundeservicemedarbeider for Get. 

Hvordan havnet du i Loyalty? 

– Jeg begynte å søke jobber generelt, fant en stilling hos Get og fikk jobb her. Jeg var ikke klar over at det var så vanlig å outsource kundeservicetjenester før jeg startet i Loyalty. 

Hvordan ser en typisk arbeidsdag ut for deg? 

– Den starter aller først med kaffe, men utover det er dagene mine veldig variert. Noen dager er det hektisk med mye kunder og henvendelser samtidig, mens andre dager er mer rolige. Jeg svarer hovedsakelig på spørsmål om faktura, hvor folk enten har betalt for lite eller for mye, er uenig i faktura, eller har hatt tekniker på besøk som ikke har klart å finne ut hva feilen er. 

Hva er det beste med å jobbe her? 

– At det er så variert. Jeg ser frem til å komme på jobb hver dag, og jeg kjeder meg aldri. I tillegg er det et veldig ungt miljø her, og gjerne folk som er ferdig med første grad eller som har valgt å jobbe noen år etter videregående. Folk her er veldig interesserte i å lære, og det skjer noe hele tiden. 

Hvilke erfaringer tar du med deg herfra videre i arbeidslivet? 

– Det er mye forskjellig, men spesielt det å håndtere stress. Du snakker ofte med kunder som har tekniske problemer, og du må alltid jobbe for å finne løsningen. 

Hvor tror du at du er om 10 år? 

– Det er veldig vanskelig å si, men jeg har alltid hatt lyst å bli lektor på videregående eller høyskole. Jeg tror jeg kan bruke mye av det jeg lærer i Loyalty videre i arbeidslivet. 

Kim Pham (23 år), kundeservicemedarbeider 

Startet i Loyalty i juli 2019 som kundeservicemedarbeider for Get. 

Hvordan havnet du i Loyalty? 

– Jeg var ferdig med bachelorgrad i fjor sommer og ville ha et friår for å få litt arbeidserfaring. Jeg ble gjort oppmerksom på Loyalty gjennom et bemanningsbyrå. 

Hvordan ser en typisk arbeidsdag ut for deg? 

– Jeg sitter for det meste i telefonen og svarer på henvendelser om bestillinger og faktura, men jobber også i chatten. Jeg jobber som regel på dagtid, og så har jeg innimellom kveldsuke og arbeidshelg også. 

Hva er det beste med å jobbe her? 

– Jeg elsker arbeidsmiljøet vårt, og det er hva de fleste liker best her. Vi har et veldig ungt miljø, og alle kommer godt overens. Lederne våre er flinke til å ta initiativ til sosiale ting, og vi feirer alle anledninger. I jobben lærer du ganske mye på kort tid, noe som er kjempegøy. 

Hvilke erfaringer tar du med deg herfra videre i arbeidslivet? 

– Tålmodighet. Du må være veldig tålmodig når kundene skal fortelle hva de har på hjertet. Ofte møter du på kunder som er frustrerte over noe som ikke fungerer, og da skal du løse problemet samtidig som du beholder roen. Det oppstår mange ulike situasjoner du skal kunne håndtere. 

Hvor tror du at du er om 10 år? 

– Jeg skal starte å studere igjen til høsten og ta en master i markedsføring og business, så om 10 år håper jeg at jeg jobber innen digital markedsføring.

Marie Jameson (24), assisterende salgsleder  

Startet i Loyalty i september 2018. 

Hvordan havnet du i Loyalty? 

Tenkte jeg skulle ha et jobbår mellom bachelor og master, så jeg søkte på en salgsstilling gjennom et rekrutteringsbyrå for å få salgserfaring. Loyalty ble anbefalt på grunn av utviklingsmulighetene. 

Hvordan ser en typisk arbeidsdag ut for deg? 

– Jeg er salgsleders høyre hånd, bistår med å drifte hele teamet og organiserer mye. Ingen dager er like, og i dag for eksempel, er det opplæring av to nyansatte og kvalitetsrapportering som står på planen. Da rapporterer jeg om hvordan kvaliteten på samtalene på teamet har vært. Videre jobber jeg med eksisterende kundeforhold innen de største veldedige organisasjonene i Norge, som Plan, Redd Barna og Røde Kors. 

Jeg går også på Loyalty sitt ledertreningsprogram nå. Programmet går over ett år, og du får en sertifisering når du har fullført. Tidligere har jeg gått på salgsskolen 1 og 2, hvor du først får innføring i salg og det salgstekniske bak en samtale, og videre lærer om behovsanalyser, innvendingshåndtering og speiling av kunder. Loyalty er veldig opptatt av utvikling og at arbeidserfaringen du får her skal være et springbrett videre. 

Hva er det beste med å jobbe her? 

– Jeg får mye ansvar og tillit i jobben min. I tillegg er det et veldig ungt og dynamisk miljø. Jeg har aldri en kjedelig dag på jobb. 

Hvilke erfaringer tar du med deg herfra videre i arbeidslivet? 

– Det er mange, men først og fremst kommunikasjonsferdigheter og salgserfaring. Jeg har også fått mye administrativ erfaring og blitt godt kjent med Excel. 

Hvor tror du at du er om 10 år? 

– Jeg har studert pedagogikk og trives godt på ledertalentprogrammet nå, og så får vi se hva det blir. Jeg har lyst å gjøre det bra et sted, og gjerne i en stilling hvor jeg har ansvar som i dag. 

Rudolf Mevik (24), seniorbedriftsrådgiver 

Startet i Loyalty i februar 2019 som bedriftsrådgiver for Telenor Bedrift. 

Hvordan havnet du i Loyalty? 

– Jeg var på utkikk etter en salgsstilling ved siden av driften av eget selskap, et datasenter, og fikk jobb her. 

Hvordan ser en typisk arbeidsdag ut for deg? 

– Hver dag starter med morgenmøte klokken 08:00, og så er det rett på telefonen. Jeg liker å jobbe selvstendig og styrer derfor mye av hverdagen selv. Jeg sitter mye i telefon med kunder og svarer på e-poster. Det er mange baller i luften om gangen. 

Hva er det beste med å jobbe her? 

– Jeg er veldig fan av provisjonsmodeller. Legger du ned mye arbeid og jobber hardt, får du mye igjen for det — både i form av lønn og anerkjennelse. I Loyalty kåres blant annet månedens og årets ansatt, og vi har interne konkurranser med tavlesystem hvor man ser alle sine resultater. Det er noe jeg motiveres av, og i 2019 ble jeg faktisk kåret til årets ansatt. 

Hvilke erfaringer tar du med deg herfra videre i arbeidslivet? 

– Salgserfaring og kunderelasjoner. Du lærer veldig mye om ulike personligheter i en slik jobb, hvordan du skal behandle ulike mennesker og tilpasse deg. Du lærer også mye av en salgsprosess og den gode samtalen med en kunde. 

Hvor tror du at du er om 10 år? 

– Jeg går på ledertreningsprogrammet nå og jobber mot en lederstilling — enten her eller hos Telenor. Jeg ønsker å være her noen år til, og synes det er veldig stas å jobbe her. Du får mye anerkjennelse for den jobben du gjør. 

Er du interessert i å jobbe hos oss?  Registrer deg her 

Forrige
Forrige

Fem tek-trender som påvirker din kundeservice i 2020 

Neste
Neste

Slik forbedrer norsk AI kundeservicen til Fretex