Hurtigruten

Etableringen av et effektivt, resultatorientert salgsteam. 

Hurtigruten er verdens største leverandør av aktive reiser i verdens polare områder. Loyalty har etablert en moderne og verdiorientert kundeservice – med kunden i fokus.  

Kundens utfordring 

Vri serviceapparatet til å bli et mer salgsorientert kundesenter, mens man samtidig økte effektivitet, og kundetilfredshet. Hurtigruten ønsket at serviceapparatet skulle bli mer resultatorientert og ha fokus på å øke verdi. 

Hold deg oppdatert på kundeservice, callsenter og møtebooking. Meld deg på vårt nyhetsbrev! 

Loyalty leverte 

Vi bygget et resultatorientert team som ser viktigheten av å opprettholde høy verdi per booking. Forbedret effektivitet og tilpasning av bemanningen resulterte i økt verdi gjennom sparte kostnader for Hurtigruten. 

Loyalty har vist seg å være svært tålmodige og fleksible i å imøtekomme våre behov. De har tilrettelagt for fantastisk ytelse, drevet av et sterkt lederteam som har vært avgjørende for å støtte våre gjester og reisepartnere i Norge og resten av Skandinavia. De har gått sømløst inn i Hurtigruten-teamet, og er en verdifull partner som det er en glede å jobbe med. 

– Angel Moledo, Visepresident i Hurtigruten 

De har gått sømløst inn i Hurtigruten-teamet, og er en verdifull partner som det er en glede å jobbe med.
— Angel Moledo, Visepresident Hurtigtuen

Suksessfaktorer 

  • Tett og jevnlig dialog med Hurtigruten 

  • Kontinuerlig fokus på lederutvikling, og utvikling av selvstendige reiseagenter 

  • Effektiv og langsiktig rekruttering 

  • Strukturert opplæring og oppfølging av de ansatte 

  • Detaljfokusert miljø 

Fra 2016 til 2017 økte vi gjennomsnittlig omsetning per booking med 19 prosent. Fra 2017 til 2018 økte vi med ytterligere 45 prosent. 

Dette gjorde vi gjennom gode rutiner for oppfølging av de ansatte, både én-til-én og i grupper. Vi har hatt et stort fokus på NPS. Viktigst av alt har vi gjennom tett dialog med oppdragsgiver, hele tiden hatt fokus på de KPIene som Hurtigruten er mest opptatt av. Disse har hovedsakelig vært conversion rate, omsetning per booking, rask svartid og kundetilfredshet. 

Ta kontaktfor en uforpliktende prat om hva vi kan tilby din bedrift.