
BMW Financial Services
Et komplekst oppdrag for verdens mest kvalitetsbevisste bilprodusent.
"Teamet vi jobber med er profesjonelt, fleksibelt og mottakelig for våre innspill, endringer og justeringer, som vi setter stor pris på."
- BMW Financial Services
BMW Financial Services
BMW Financial services er BMW-forhandlernes eget finansieringsselskap og en aktiv del av BMW Groups virksomhet i Norge. Ingen har like mye erfaring med å finne de rette finansieringsløsningene for BMW-kjøpere som disse. Hvert år finansierer BMW Financial Services millioner av bilkjøp verden over.
Kundens utfordring
Hver eneste måned løper det ut leasingavtaler, og BMW Financial Services – som leverer finansieringen i disse avtalene – ønsket å vite mer om hvordan kunden har opplevd finansieringen, men også hvordan de har opplevd bilen og relasjonen til forhandleren de har vært i dialog med. Dette er et omfattende arbeid som krever kontinuerlig oppfølging.
Hold deg oppdatert på kundeservice, callsenter og møtebooking. Meld deg på vårt nyhetsbrev!
Loyalty leverte
Tre måneder i forkant av at en BMW-kundes leasingavtale utløper, ringer vi dem for å kartlegge og avdekke hvordan de har opplevd kunderelasjonen. Vi stiller relevante spørsmål som sikrer at BMW Financial Services til enhver tid har full kontroll på sine kunder, og kan agere umiddelbart dersom kunden kommer med tilbakemeldinger som avviker fra forventningene.
Dette sier BMW Financial Services om oss
Vi har samarbeidet med Loyalty i flere år og opplever kontinuerlig utvikling og forbedring av vår relasjon, samarbeid og rutine. Teamet vi jobber med er profesjonelle, fleksible og mottakelig for våre innspill, endringer og justeringer, noe vi verdsetter høyt. Det er viktig for oss med en tett dialog og mulighet til påvirkning slik at vi kan sikre at våre kunder blir godt ivaretatt
“Teamet vi jobber med er profesjonelle, fleksible og mottakelig for våre innspill, endringer og justeringer, noe vi verdsetter høyt.”
Resultater og metode
Loyalty har over flere år sikret at hver eneste leasingkunde følges opp med en samtale før leasingavtalen løper ut. Dette gjør at ingen kunder blir glemt, og ingen avvik går uoppdaget hen.
Eksisterende kunder skal naturligvis behandles på best mulig måte, og for å sikre at dette ble ivaretatt, var de månedlige medlytt-seansene en viktig arena. I disse møtene satt vi oss ned sammen med kunden vår og spilte av vilkårlige samtaler fra den siste uken, slik at vi i fellesskap kunne avdekke eventuelle forbedringsområder og justere retning deretter. Dette gjør at vi hele tiden utvikler prosjektet, samtidig som det sikrer at BMW Financial Services har kontroll på hvordan vi representerer dem overfor deres kunder.
Finn ut hvordan vi kan hjelpe din bedrift. Ta kontakt i dag
Suksessfaktorer
Tett og jevnlig dialog med salgssjef.
Månedlige fellesmøter med analyse av samtaler.
Langsiktig utvikling av ansatte.
Fokus på utvikling av samtalen og rapportering på effektivitet.