Storeshop
Møtebookingen som ga en kundevekst på 500 prosent!
“Samarbeidet med Loyalty har vært veldig tilfredsstillende. De er flinke til å jobbe fram gode selgere. Å skape et bra salgsmiljø krever et godt miljø i bunnen”
- Håkon Edland Egge.
Med hjelp fra Loyalty har start up-selskapet Storeshop økt kundemassen og bygget opp et godt og stabilt salgsmiljø.
Sammen med Fabian Borch og Remi Eriksen er Egge en av gründerne bak B2B-nettbutikkløsningen Storeshop.
– Vi hjelper grossister med å selge mer og gjøre det enklere for innkjøpere å handle fra mobil og pc, når som helst på døgnet, forklarer Egge.
Storeshop ble startet i 2020, og har hovedkontor i Oslo. Trioen har i løpet av oppstartsåret vokst til fem faste ansatte og har fått kunder over hele Norge. Kundene består av grossister, importører, produsenter og agentur.
Femdoblet kundemassen på tre måneder
Så langt har firmaet vokst med 240 prosent i år. Siden oppstarten har kundemassen økt med totalt 500 prosent.
– Vi er et teknologiselskap som er flinke på teknologi. Med Loyalty har vi fått god hjelp til å bli en salgsbedrift også.
Med et innovativt produkt var det få som visste at Storeshop fantes før de fikk hjelp av Loyalty til å øke kundemassen.
– Det var viktig for oss å koble oss på et selskap som Loyalty, og skaffe oss leads. Vi gikk fra fire til 20 kunder i løpet av en pilot på tre måneder. Møtebookingen har dratt lasset og skaffet oss veldig mange kontakter, sier Egge.
Finn ut hvordan vi kan hjelpe din bedrift. Ta kontakt.
Opplæring av selgere
I tillegg til møtebooking har Loyalty har vært med å definere salgsprosessen for Storeshop fra A til Å. Det vil si fra å booke møter og gjennomføre førstegangsmøter og oppfølgingsmøter til å få på plass permanente avtaler.
– De har hjulpet oss med en salgsstrategi som har blitt stor og innholdsrik. Den består av sju-åtte A4-sider med konkrete ting vi skal igjennom med alle kundene våre. Loyalty er flinke til å avdekke kundebehovet og har lært oss viktigheten av å snakke om kundens behov istedenfor å snakke om produkt, forklarer Egge.
Loyalty har også bidratt med salgstrening ved å trene opp nye selgere for Storeshop.
– Loyalty har vært veldig behjelpelige med opptrening og opplæring av selgerne våre. Vi har et stabilt salgsteam framover.
Vil du bli oppdatert på kundeservice, salg og møtebooking? Meld deg på nyhetsbrevet vårt her!
Sverige står for tur
For Storeshop har Loyalty vært en solid og god samarbeidspartner å ha i oppstartsfasen.
– Loyalty er en trygg vei, og har gitt oss stabil lead-generering uavhengig av sykemeldinger eller selgere som av ulike grunner ikke får ønsket resultat. Det har hatt stor påvirkning på et selskap i oppstartsfasen som oss.
Nå har Storeshop over 40 kunder. Målet er å nå 100 i løpet av 2021, og å ekspandere i Norden. Til høsten står Sverige for tur.
– Det er et stort marked, mye større enn vi hadde trodd. Og det er viktig å fortsette å skape vekst, og fortsette å skape leads.
Vi vet at struktur er avgjørende for å lykkes med ledelse og utviklingen av et velfungerende salgsmiljø. Ta kontakt for en uforpliktende prat om hva vi kan tilby deg!