Nordens ledende energiselskap innen ren energi 

Salg av solcelleanlegg  for Otovo.

Kundens utfordring 

Som en komplett leverandør innen ren energi var det åpenbart at man ville tilby kundene sine en god deal når man investerer i solceller. Kunden hadde en kontinuerlig tilstrømning av henvendelser angående solcelleanlegg og trengte hjelp fra en profesjonell partner for å drive salgsprosessen og sikre service i toppklasse. 

Hold deg oppdatert på kundeservice, callsenter og møtebooking. Meld deg på vårt nyhetsbrev! 

Loyalty leverer

Loyalty leverer en komplett løsning der vi tar ansvar for alt fra første kontakt med en potensiell kunde til solcelleanlegget er installert og administrert. Vi håndterer også alle påfølgende kundeservicesaker.  

Kundeuttalelse 

“Loyalty er en pålitelig, trygg og viktig partner for oss i Fortum, en partner som ikke jobber for oss, men med oss. De har levert siden dag én og overrasket oss med fantastiske resultater og eksemplarisk struktur og kvalitet. Jeg føler meg veldig trygg på at Loyalty hjelper oss i kundedialoger og sikrer at kundene våre får løsninger av høy kvalitet og med fantastisk service ”. 

- Maria Poleva Strategy & Business Development Manager, Fortum Markets AB 

Suksessfaktorer 

  • Dedikerte og engasjerte selgere 

  • Ukentlig rapportering på nøkkeltall 

  • Månedlige fellesmøter 

  • Kontinuerlig utvikling av prosesser og tilpasning av arbeidsmetodikk 

  • Tett og strukturert dialog med samtlige underleverandører 

Resultater og metode 

Salgsprosessen her er lengre enn ved vanlig TM-salg og det kreves samtidig at flere underleverandører samles i salgs-, leverings- og monteringsarbeidet. 

Loyalty startet med å strukturere salgsprosessen i forskjellige trinn for å skape en tydelig oversikt slik at man dermed enkelt kunne følge og utvikle salgsarbeidet i de forskjellige trinnene.  

Sammen med en engasjert oppdrgsgiver ble det raskt skapt en kultur i teamet med stort eierskap og en vilje til å tilfredsstille kundene med skreddersydde solcelleanlegg, der den gode kundekontakten ville merkes i markedet.  

Loyalty sikrer rask behandling av potensielle kunder og skaper høy grad av tillit gjennom kunnskapsdeling og oppfølging over forventning. Loyalty har økt salgstallene med hele 376% i løpet av det første året. 

Ta kontaktfor en uforpliktende prat om hva vi kan tilby din bedrift.