Ledende nordisk aktør innen langsiktig sparing og forsikring 

Oppfølging av eksisterende kunder.

Kundens utfordring 

Oppdragsgiver hadde mange eksisterende kunder som sitter på deler av tjenestetilbudet deres, og hadde et ønske om å komme i kontakt med alle for å sikre at de får tilbud om resten av tjenesteporteføljen. For å nå ut til alle, behøvde oppdragsgiver bistand fra et profesjonelt callcenter som kunne gjøre den første kvalifiserende samtalen. 

Hold deg oppdatert på kundeservice, callsenter og møtebooking. Meld deg på vårt nyhetsbrev! 

Loyalty leverte 

Loyalty målte sine ansatte i effektivitet og kvalitet. Det ble utviklet en møtebookingprosess som var effektiv og med et konkret budskap. Her ble også kunden involvert for å sikre en god kundeopplevelse. Vi satte kvalitetskriterier til hva som kjennetegnet et godt møte og målte samtalene og møtebookingen etter disse kriteriene.   

Suksessfaktorer 

  • Møtebookingen var skreddersydd oppdragsgivers interne salgsprosess 

  • Jevnlig kalibrering av metoder knyttet til både møtebookingsprosessen og salgsprosessen 

  • Positive samtaler uten høyt kjøpspress med fokus på det beste for sluttkunden  

  • Daglig rapportering og jevnlige møter hvor vi presenterte nøkkeltall og konkrete handlingsplaner 

Resultater og metode 

Loyalty var alene ansvarlig for å fylle kalenderen til alle de finansielle rådgiverne hos Oppdragsgiver med svært høy gjennomføringsprosent, og med god konverteringsrate i møtene. 

Ved at vi håndterte første fase av salgsprosessen, har oppdragsgivers finansielle rådgivere frigjort mer tid til å gå i møter med kundene. 

Transparens gjennom rapportering og innblikk i arbeidsmetodikk var avgjørende for suksess i prosjektet. 
Ved å involvere kunden og kalibrere underveis oppnådde vi ønsket resultat sammen. 

Ta kontakt for en uforpliktende prat om hva vi kan tilby din bedrift.