Winningtemp

Loyalty akselererte vekst for svensk gründerselskap i Norge.  

Winningtemp er en svensk start-up som gikk ut på det svenske markedet i 2014, og ekspanderte til Norge og England i 2019. De leverer en AI-drevet programvare som blant annet analyserer ansattes trivsel i sanntid og presenterer temperaturen i arbeidsmiljøet. Verktøyet hjelper ledelsen med trivselsarbeidet i hele organisasjonen og bidrar til å være i forkant av utfordringer som måtte oppstå. 

Kundens utfordring 

Winningtemp skulle ekspandere ut av Sverige mot Norge og England, men hadde ikke etablert kontor i Oslo og lite kjennskap til det norske markedet. De var på utkikk etter en profesjonell møtebookingsaktør som kjente det norske markedet og kunne bidra til vekst. 

Hold deg oppdatert på kundeservice, callsenter og møtebooking. Meld deg på vårt nyhetsbrev! 

Loyalty leverte 

I samarbeid med Country Manager for Norge i Winningtemp satte vi opp relevante prospektlister med potensielle kunder som i teorien har behov for løsningen. Vi supplerte deretter Country Manager og hans selgere med relevante møter, med hele Norge som nedslagsfelt. 

Jeg opplever samarbeidet med Loyalty som profesjonelt, og møtene de har booket har økt salget og omsetningen vår i det norske markedet.
— Winningtemp

Suksessfaktorer 

  • Grundig arbeid med prospektlisten i forkant av prosjektet 

  • Tett og jevnlig dialog med salgssjef 

  • Tilbakemeldinger etter at hvert møte var gjennomført for å forbedre våre møtebookingssamtaler 

  • Fokus i samtalen har vært å jakte potensielle kunder, og aktivt promotere HR som et verktøy, for å øke sluttkundens inntjening og dekke et behov de ikke nødvendigvis var bevisst 

  • Kunden valgte en lav terskel for å godta et møte så fremt en beslutningstaker er involvert, som er en metode som gir flere møter enn vanlig, men som samtidig krever mer av den interne salgsavdelingen 

Resultater og metode 

Loyalty har på under ett år levert 100 nye kundemøter og sikret vekst for Winningtemp i et nytt marked. Kunden anser seg selv etter vårt samarbeid som etablert i Norge, og vil se etter nye potensielle markeder i Europa, med samme metode som oppskrift på videre ekspansjon.Vi løste kundens utfordring ved å gjøre en grundig vurdering av hvilke selskaper vi burde ringe, og hvilke selskaper som ikke er store nok til å være relevante for løsningen. En annen erfaring vi gjorde oss underveis var å snevre inn hvem i selskapet vi spurte etter – i utgangspunktet gikk vi etter ledere i HR, men erfarte baserte på tilbakemeldinger fra kunde at det var møtene med daglig leder som ga mest verdi. Vi justerte oss på bakgrunn av dette, og økte verdien av møtene ved å booke møter utelukkende med ledere på C-level nivå. 

Finn ut hvordan vi kan hjelpe din bedrift. Ta kontakt.