Ledertalentprogrammet hos Loyalty

Loyalty er dypt engasjert i sine ansatte og det er ingen tvil om at muligheter for de ansatte er av høyeste prioritet. Selskapet, som anser seg selv som en utdanningsinstitusjon, satser på å utvikle sine egne fremtidige ledere gjennom det skreddersydde Ledertalentprogrammet. Det prestisjefylte programmet markerer starten på reisen for morgendagens ledere, og understreker vårt engasjement for å dyrke talent og fremme vekst.

En personlig utviklingsreise

For det intensive ettårige programmet blir kun 12 ansatte valgt ut gjennom en grundig seleksjonsprosess. Det er ikke bare prestasjoner, men også motivasjonen og personligheten som blir vurdert gjennom søknadsprosessen bestående av motivasjonsbrev, referanser og personlighetstest. Siden etableringen i 2015 har Ledertalentprogrammet vært en katalysator for å utvikle ledertalentene som nå styrer store prosjekter hos Loyalty.

Ledertalentprogrammet er ikke bare et kurs; det er en personlig reise mot vekst og utvikling. Den praktiske tilnærmingen kombinert med teoretisk undervisning er en av programmets mest verdifulle aspekter. Muligheten for å knytte kunnskapen til ekte kundecaser gir deltakerne en innsikt i virkelige utfordringer og en mulighet til å praktisere sine nye ferdigheter i et trygt miljø. Denne unike tilnærmingen gir ikke bare et solid grunnlag for en god leder, men legger også opp til kontinuerlig støtte og oppfølging etter at programmet er fullført.

Skolebenken er ikke alt

Programmet er etablert sammen med TrueNorth Consulting, et av Norges ledende selskaper innen salgs- og lederutvikling med lang erfaring fra ulike industrier på tvers av landegrenser. I en prat med gründeren av programmet, Andreas Folkvord fra True North Consulting, får man god innsikt i tankeprosessen bak satsningen. Andreas beskriver ledertalentprogrammet som “sitt stolteste prosjekt gjennom sin karriere”, og snakker både stolt og varmt om kurset. 

Andreas Folkvord, Managing partner i TrueNorth Consulting

Programmet er basert på troen om en varig endring av atferd. For å få til dette, må atferden repeteres om og om igjen. Oppbygningen av programmet er basert på en kombinasjon av praktisk og teoretisk innhold. For å få til denne kombinasjonen, deles deltagerne inn i grupper som over lengre tidsperioder jobber med konkrete caser bygget på reelle utfordringer lederne i Loyalty møter i sin hverdag. Presentasjon av case-arbeidene skjer hvert kvartal, foran ledelsen i Loyalty. Gruppesammensetning rulleres fire ganger gjennom året, slik at alle får mulighet til være leder for sin gruppe.

Andreas beskriver det som tunge prøvelser som virkelig tester elevene. Nivået og innholdet på programmet ligger på MBA-nivå, men tilnærmingen med en kombinasjon av både teori og praksis gjør programmet unikt i seg selv, og kan styrke eleven i større grad enn skolebenken har mulighet til.

Deltagerne under en av sine presentasjoner foran ledelsen i Loyalty

Ikke bare gir programmet en grundig innføring i lederteknikker. Deltakerne vurderes på et helhetlig perspektiv, inkludert aktiv deltakelse, væremåte og holdning.  “Programmet handler om å bli en god leder, men det handler også om å lære om respekt, ordentlighet, arbeidsmoral og oppførsel på en arbeidsplass. Programmet er derfor grunnlag for å forme karriere, men også mennesker og personlig utvikling”, forklarer Andreas. Tidligere elever har beskrevet programmet som tungt og krevende, men til gjengjeld svært givende. Det krever derfor en høy motivasjon og god disiplin for å gjennomføre programmet med suksess.

Programmet er grunnlag for å forme karriere, men også mennesker og personlig utvikling
— Andreas Folkvord

Sammen bygger vi fremtiden

Med sitt fokus på en flat organisasjonskultur, investerer Loyalty ikke bare i individuell vekst, men også i å bygge et fellesskap som gjennomsyrer bedriften på alle nivåer. Den interne rekrutteringsstrategien sikrer at alle nivåer av ledelsen har startet nederst på karrierestigen og alle lederne forstår dermed hverdagen og virkeligheten til en hver enkelt ansatt. Denne helhetlige tilnærmingen styrker bedriftskulturen, skaper en følelse av samhørighet og forankrer kvalitet i lederskapslaget. Ved å ha intern rekruttering av ledere som alle har gjennomført Ledertalentprogrammet, vil det sikre at alle har en felles historie, felles stammespråk og en felles grunnmur. Andreas er stolt av å være en samarbeidspartner til Loyalty. Gjennom hans lange erfaring som konsulent for flere ulike selskaper og industrier, beskriver han Loyalty som et unikt selskap som er enestående i sitt fokus på mennesker og kompetanse.

Som deltaker i Ledertalentprogrammet blir man en del av noe større. Programmet er mer enn bare en utdanning; det er en investering i fremtiden. Suksessen som oppnås, reflekterer ikke bare individuelle prestasjoner, men også den bedriftskulturen som skapes sammen – en kultur med inspirerte og produktive ansatte.

Loyaltys anerkjennelse som topp 10 beste arbeidsplasser i Norge gjennom "Great Place to Work" i 2024 understreker at veien til suksess ikke bare dreier seg om individuell vekst, men om å bygge en solid plattform for suksess – sammen.

Forrige
Forrige

Vi tar tempen på teknologien i kundeservice

Neste
Neste

Utdannet for suksess: Loyalty Sales Academy